Best Book 2018

The Best Books I Read in 2018

Every year (starting in 2016) I submitted a reading challenge on Goodreads and I have never completed it. Unfortunately, this year is no exception. How am I always so confident that the year is going to run so smoothly that I’d be able to read a lot of books at the beginning of the year? But…

Absolute Hypoallergenic

Absolute Hypoallergenic: Productive Days Companion

Belakangan aku lagi banyak aktifitas di luar ruangan dan banyak gerak, nih.  Malesnya kalo banyak aktivitas sambil panas-panasan tuh, udah pasti gerah, jadi keringetan sebadan-badan. Nyebelin banget gak, sih. Selain jadi bikin aktivitas ga nyaman, aku juga jadi makin concern dengan daerah kewanitaanku. Kalo udah kepanasan, daerah itu jadi suka ikut-ikutan lembab dan ga nyaman.…

November Reading List

At the beginning of 2017 I set myself up with a reading challenge tracked by my Goodreads account. The challenge is to read 20 books by the end of this year. A pretty ambitious challenge I would say. But I did make it right before I start my job and didn’t know any better. Obviously,…

8 Things I Miss From The UK

It is almost impossible to not know the fact that I had spent a year abroad in the UK for my Master’s Degree. I mean, I’ve posted it everywhere up to the point that it makes certain people sick and start calling me snob, humble-bragging, and whatnot. Well, let me tell you, I don’t really…

5 alasan untuk kuliah di luar negeri - title

5 Alasan Untuk Kuliah di Luar Negeri

Mungkin tulisan ini agak redundant karena siapa sih, yang ga mau kuliah di luar negeri, ya ga? Rasanya semua orang pasti ada keinginan untuk kuliah di luar negeri. Be it for undergraduate degree of postgraduate degree. Apalagi kalo baca atau dengar pengalaman orang-orang yang sudah duluan mendapat kesempatan kuliah di luar negeri. They say it’s a…